Yogiskt | Lugn och fin – meditation för att mota bort rädslor inför framtiden
16891
post-template-default,single,single-post,postid-16891,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,boxed, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,,qode-theme-ver-10.0,bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Lugn och fin – meditation för att mota bort rädslor inför framtiden

Lugn och fin – meditation för att mota bort rädslor inför framtiden

Är du en orolig själ? En sån som tänker framåt, men ofta med stor rädsla? Hur ska det bli? Hur ska det gå? Ja, välkommen i klubben. Här är en meditation som hjälper. Bara att hålla i sina egna händer på det här viset, känns faktiskt både tryggt och härligt. Till meditationen hör ett mantra som du kan lyssna på. Ett riktigt mirakelmantra.  Sök på Spotify eller annan plats där musik finns. Vill du läsa mer om själva mantrat finns mer info här.

Meditation to Remove Fear of the Future

Yogiskt meditation

Mudra – så här håller du dina händer. Tryggt och fint.

Meditation för att mota bort rädsla inför framtiden

Den här meditation tar bort din rädsla inför framtiden, när din rädsla är skapad av dina undermedvetna minnen från det förflutna. Den kommer att öppna ditt hjärta.

Gör så här:

Sitt bekvämt i lätt meditationsställning. Tona in dig med tre Ong Namo Guru Dev Namo.

Mudra: Lägg vänster hand i höger handflata. Höger tumme vilar i vänstra handflatan och vänster tumme korsar den. Fingrarna på höger hand böjer sig runt utsidan på vänster hand och håller försiktigt om handen. Att hålla dina händer så här, ger en fridfull och trygg känsla.

Placera händerna vid ditt hjärtcenter med händerna lätt vilande mot bröstet.

Mantra: Sitt och meditera till din favoritversion av Dhan Dhan Ram Das Guru. Här är vår.

Dhan dhan raam daas gur, jin siri-aa tinai savaari-aa

Pooree hoee karaamaat aap sirajanhaarai dhaari-aa

Sikhee atai sangatee paarbrahm kar namasakaari-aa

Atal athaa-o atol too tayraa ant na paaraavaari-aa

Jinee too sayvi-aa bhaa-o kar say tudh paar utaari-aa

Lab lobh kaam krodh mo maar kadhay tudh saparvaari-aa

Dhan so tayraa thaan hai sach tayraa paisakaari-aa

Naanak too lehanaa toohai gur amar too veechaari-aa

Gur dithaa taa man saadhaari-aa

Tid:  Börja med 11 minuter och arbeta dig sakta och stegvis upp till 31 minuter.

När du är klar: sjung ut dig med tre Sat Nam.

 

2 Comments
  • Petra
    Posted at 14:11h, 14 juni Svara

    Är det Gurudass som är ”artisten”? Hittar fler på Spotify

    • Jenny Andersson
      Posted at 16:17h, 14 juni Svara

      Hej Petra! Ja, Gurudass har gjort en version som vi gillar. Men även en med Hari Rai Kaur är trevlig. Välj en som du gillar! Lycka till.

Post A Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.